29.10.07

Φλώρινα: «Έξοχος Ευρωπαϊκός Προορισμός»

H Φλώρινα βραβεύτηκε από την Ευρωπαική Επιτροπη ως ένας από τους δέκα προορισμούς EDEN- European Destinations of Excelence. O σκοπός των βραβείων αυτών είναι: to draw attention to the value, diversity and shared characteristics of European tourist destinations and to promote destinations where commercial success goes hand in hand with social, cultural and environmental sustainability.
Πολύ καλό, συγχαρητήρια στην ομάδα που δούλεψε για αυτό.

Κάποιες παρατηρησεις, λόγω της πρόσφατής επίσκεψής μου στην περιοχή, χωρίς να θέλω να είμαι αρνητικός, αλλά απλά και τουλάχιστον επικριτικός.
  1. Η Φλώρινα είναι μία πάρα πολύ όμορφη περιοχή. Έχει τα πάντα. Βουνό, λίμνες, χορούς, κρασί, ιστορία, τα πάντα. Έχει και πανεπιστήμιο. Αλλά τι δεν έχει; Νοοτροπία...
  2. Το να πάρεις ένα βραβείο με τα φυσικά σου ταλέντα δεν είναι δύσκολο, εάν και εφόσον τα διαθέτεις. Η Ελλάδα είναι το καλύτερο οικόπεδο στον κόσμο (έστω από τα καλύτερα). Ηρεμία, ήλιος, θάλασσα, βουνά, νησιά, ήπιο κλίμα, που αλλού θα τα βρεις; Σε βαθμό που τα θεωρούμε δεδομένα... Η φλώρινα απλά έδειξε ότι είχε και κέρδισε. Το θέμα είναι Μετά. Μετά το βραβείο τι θα κάνει. Ένα βραβείο θα κάνει ένα buzz, μια προσκαιρη διαφήμιση. Να θυμήσω ότι είχαμε τους Ολυμπιακούς στην ΑΘήνα το 2004. Τι έγινε μετά; Όχι και πολλά πράγματα...
  3. Οι άλλες περιοχές δεν είχαν μόνο τα φυσικά ταλέντα όπως αναφέρεται για τη Φλώρινα. Συγκεκριμένα:

    The region of Florina is located in Northern Greece in West Macedonia. Geographically, it consists of mountainous and semi mountainous areas and lowlands. The mountains of Varnoutas, Vernon and Voras contain the ski centre and European Alpine routes whose peaks reach out to the fertile valleys and the six lakes of Prespes.

  4. Οι άλλες περιοχές: "are combined to form a network of innovative offers" (Αυστρία), "Thus the old town of Durbuy became "the smallest city of the world" (Βέλγιο), "The destination has been profiled as a rural as well as a spa destination" (Κροατία), "walking or cycling through forest nature trails" (Κύπρος), "traditional crafts and the products of self-sufficient farming and lifestyle also attract visitors" (Ουγγαρία), "there are also a full range of heritage sites, galleries, pubs, walking routes and fishing points" (Ιρλανδία), "Specchia is a shining example of a place where tradition meets innovation" (Ιταλία), "is known as The Latvian Venice” (Λεττονία), "Fresh fruit such as apples, peaches, pears, plums, oranges, lemons and melons" (Μάλτα). Τι παρατηρούμε; Όλα πουλάνε ένα προιόν διαφοροποιημένο και στοχευμένο. Ο ελληνικός προορισμός τι πουλάει ως "διαφοροποίηση";
  5. Συμπέρασμα: Εάν δε δουλέψουν στρατηγικά μετά από αυτό το βραβείο στην περιοχή, πάλι τίποτα δε θα γίνει. Και ένα Νυμφαίο της Φλώρινας και με μία Αθήνα για την Ελλάδα δεν γίνεται τίποτα....

Δεν υπάρχουν σχόλια: