Άνθρωποι της αγοράς στο Κοινοβούλιο

του Ντίνου Αδριανόπουλου *

Είναι δεδομένο ότι έχει ξεκινήσει στους κομματικούς μηχανισμούς η επεξεργασία λιστών με «λαμπερά» ονόματα τα ψηφοδέλτια Επικρατείας του κάθε κόμματος, τα οποία, με τις πολλές τους περγαμηνές και αρετές, μπορούν ως άλλες Σειρήνες να μαγέψουν κάποιο κόσμο που λειτουργεί, έστω και αυτές τις εποχές, με τη λογική του περιτυλίγματος. Θα εκτεθούμε, λοιπόν, σε ονόματα επώνυμων καθηγητών, δημοσιογράφων, καλλιτεχνών, αθλητών, ένδοξων πολιτικών – που δεν θα ήθελαν να μπουν στην κούρσα της συλλογής ψήφων – και μια σειρά άλλων ανθρώπων, οι οποίοι θα μας υποσχεθούν ότι θα δουλέψουν για να παράγουν πολιτική επικεντρωμένη στα καινούργια αιτούμενα. Αλλά εάν τα ζητούμενα της νέας εποχής είναι να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί, πιο παραγωγικοί, πιο ηθικοί, πιο συστηματικοί, πιο πράσινοι, πιο ανθρώπινοι και τελικά πιο ουσιαστικοί, αναρωτιέμαι τι θα έχουν να προσφέρουν όλοι οι παραπάνω σε όσα ανέφερα ;

Γιατί πιστεύουμε ότι οι καθηγητές ή οι καλλιτέχνες αντιλαμβάνονται καλύτερα την κρίση ; Έχουν στα χέρια τους μεταχρονολογημένες επιταγές ; Έχουν κάνει ποτέ ένα business plan που πέτυχε ή έστω δεν περπάτησε παρά τις σωστές λειτουργίες του (γιατί ακόμα και ένα επιχειρηματικό λάθος είναι χρήσιμο για να τσεκάρεις τις δεξιότητες σου); Πόσο αντιλαμβάνονται σήμερα τα business plan του μέσου Έλληνα επιχειρηματία και τι λύσεις έχουν επεξεργαστεί ; Έχουν αντιμετωπίσει στα μάτια ικανούς εργαζομένους που πρέπει να τους ανακοινώσουν μείωση αποδοχών ή ακόμα και απόλυση ; Έχουν νιώσει την απογοήτευση όταν έπειτα από μια τιτάνια προσπάθεια ετών χάνουν μια δουλειά από κάποιον λιγότερο ικανό, που όμως διέθετε «άλλα/δόλια» μέσα ;

Φοβάμαι ότι η ανακύκλωση των ίδιων προσώπων στα ψηφοδέλτια Επικρατείας θα θάψει την ανατρεπτική διάθεση, την καινοτομία και την φρεσκάδα κάποιων νέων ανθρώπων από τις επιχειρηματικές αγορές, οι οποίοι θα ήθελαν να υπηρετήσουν τη χώρα, αλλά δυστυχώς η έλλειψη κομματικής ταυτότητας και κομματικού μηχανισμού τους αφήνει εκτός μάχης. Ας αφήσουν, λοιπόν, όλα τα κόμματα και λίγο χώρο για κάποιες φωνές επαγγελματιών των αγορών – χρήματος, επικοινωνίας, υπηρεσιών, retail, βιομηχανίας, έρευνας, τεχνολογίας, τουρισμού – που μπορούν να δράσουν, από όποιον πολιτικό χώρο και αν προέρχονται, σαν μια δεξαμενή σκέψης της Βουλής. Γιατί πλέον ο τόπος έχει ανάγκη από ανθρώπους που έχουν βιώματα και παραστάσεις μέσα από πραγματικές μάχες. Η σύγχρονη εποχή δεν αφήνει περιθώρια για τους συμβιβασμούς του παρελθόντος, επιτάσσει καινοτόμες λύσεις που αναδεικνύουν ένα νέο τρόπο σκέψης.

* Ο Ντίνος Αδριανόπουλος είναι αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στρατηγικής επικοινωνίας Civitas

[ Real News 5/4/09 ]

Σχόλια