Με αφορμή την πολύ καλή κίνηση για τη διαφήμιση της πόλης της Αθήνας μέσω της ηλεκτρονικής συλλογής φωτογραφιών, με το slogan This is Athens, αναρωτήθηκα με τη σειρά μου τελικά...
Το brand είναι ταυτότητα. A brand is the identity of a specific product, service, or business. A brand can take many forms, including a name, sign, symbol,color combination or slogan. Η λέξη brand προήλθε: "The word "brand" is derived from the Old Norse brandr, meaning "to burn." It refers to the practice of producers burning their mark (or brand) onto their products". Nice. Στα ελληνικά δηλαδή brand= στάμπα (ιταλικό και αυτό, ίσως καλύτερα επιγραφή, λογότυπο, σήμα... (δεν αποδίδει συγκεκριμένο νόημα όμως).
Ποια η σχέση του Brand τώρα με το marketing? Η wikipedia πάλι έχει κάτι να πει.
Brand management is the application of marketing techniques to a specific product, product line, or brand. It seeks to increase a product's perceived value to the customer and thereby increase brand franchise and brand equity. Μάλιστα. Δηλαδή ΑΦΟΥ γίνει γνωστό το όποιο προιόν με το όποιο όνομα, οφείλουμε να υποστηρίξουμε την αξία που προσδίδει και μεταφέρει το εν λόγω όνομα, η στάμπα, το brand του, ώστε να θέλουν να το αποκτήσουν πιθανοί πελάτες, πιθανοί μέτοχοι, ο οποιοσδήποτε. Συνεχίζω από τη wiki.
Marketers see a brand as an implied promise that the level of quality people have come to expect from a brand will continue with future purchases of the same product.
Οι μαρκετίαερς, αντιμετωπίζουν τη στάμπα, ως την υπόσχεση της ποιότητας που οι άνθρωποι περιμένουν (για τις επόμενες αγορές τους). Επίσης λογικό.
Άρα (λίγο πρόχειρα): Το Brand είναι η στάμπα ενός προιόντος, που πρέπει να περικλείει και να υποδηλώνει και την αξία και την υπόσχεση που μεταφέρει σε όποιον χρησιμοποιεί, σκέφτεται, βρίσκεται σε όποια διάδραση με το προιόν.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα, έχοντας έρθει σε άμεση επαφή με 3-4 διαφορετικές γειτονιές. Αν βάλεις και φίλους, γνωστούς, σχέσεις κτλ, σε περισσότερες. Δυστυχώς δεν πρόλαβα να δω την Αθήνα όπως λένε οι παλιοί "στα καλύτερα της" κάπου στο 1970-80 υποτίθεται, τότε που η πόλη αναπτυσσόταν. Γιατί τώρα ζει την παρακμή της, μη γελιομαστε. Όμως, τόσα χρόνια στην Αθήνα, διαπίστωσα ένα πράγμα. Δεν έχω καταλάβει ακόμα ποια είναι η ταυτότητα αυτής της πόλης (και νομίζω πολλοί θα συμφωνήσουν)... Μία πόλη που τα έχει όλα, αλλά δεν τη γνωρίζουν οι περισσότεροι κάτοικοί της. Αν ρωτήσεις κάποιον αν είναι "Αθηναίος", θα πάρεις ένα 10% κατάφασης. Γεννιέται λοιπόν ένα δεύτερο ερώτημα (μεγαλύτερο):
=Ξέρουμε ποιος είναι ο (πραγματικός, όχι ο δυνητικός) επισκέπτης της Αθήνας;
Ο Κουρεμένος είχε πει σε ένα μάθημα ότι η Αθήνα είναι ο τοπ ελληνικός χειμερινός προορισμός για ΞΕΝΟΥΣ. Δεν νομίζω ότι έχει άδικο. Το ερώτημα όμως παραμένει. Έχει γίνει έρευνα για την Αθήνα. Ξέρουμε γιατί έρχονται; Ποιοι έρχονται; Πότε έρχονται; Από που; Με τί; Πόσο και που μένουν; Τι έρχονται να δουν; Είναι ικανοποιημένοι, Έχουν χρήματα για ψώνια; Είμαστε ακριβοί ή φτηνοί; φραπέ ή ελληνικός; Αν γνωρίζουν την αχανή αυτή πόλη των 5 εκατομμυρίων ή μόνο το Acropolis, Monastiraki, Plaka? Το Greek Riots έχει υποσκελίσει στο μυαλό τους τον Περικλή και την Αγορά;
Ένας φίλος επιχειρηματίας στην Πλάκα μου λέει "θέλουμε συνέδρια. Αυτοί έρχονται να ξοδέψουν". Καθόλου κακή σκέψη. Ρωτάω λοιπόν, τρίτη και τελική ερώτηση τους Αθηναίους που πιστεύουν στο τουριστικό προιόν της Αθήνας,
Σίγουρα όχι. Και αν δε μάθουμε σύντομα, δε θα μπορεσουμε ΠΟΤΕ να πετύχουμε το στόχο. Ώ Αθηνά, μα τω Δία, μας έχεις μπερδέψει.
...Ποιά είναι η Αθήνα;
Το brand είναι ταυτότητα. A brand is the identity of a specific product, service, or business. A brand can take many forms, including a name, sign, symbol,color combination or slogan. Η λέξη brand προήλθε: "The word "brand" is derived from the Old Norse brandr, meaning "to burn." It refers to the practice of producers burning their mark (or brand) onto their products". Nice. Στα ελληνικά δηλαδή brand= στάμπα (ιταλικό και αυτό, ίσως καλύτερα επιγραφή, λογότυπο, σήμα... (δεν αποδίδει συγκεκριμένο νόημα όμως).
Ποια η σχέση του Brand τώρα με το marketing? Η wikipedia πάλι έχει κάτι να πει.
Brand management is the application of marketing techniques to a specific product, product line, or brand. It seeks to increase a product's perceived value to the customer and thereby increase brand franchise and brand equity. Μάλιστα. Δηλαδή ΑΦΟΥ γίνει γνωστό το όποιο προιόν με το όποιο όνομα, οφείλουμε να υποστηρίξουμε την αξία που προσδίδει και μεταφέρει το εν λόγω όνομα, η στάμπα, το brand του, ώστε να θέλουν να το αποκτήσουν πιθανοί πελάτες, πιθανοί μέτοχοι, ο οποιοσδήποτε. Συνεχίζω από τη wiki.
Marketers see a brand as an implied promise that the level of quality people have come to expect from a brand will continue with future purchases of the same product.
Οι μαρκετίαερς, αντιμετωπίζουν τη στάμπα, ως την υπόσχεση της ποιότητας που οι άνθρωποι περιμένουν (για τις επόμενες αγορές τους). Επίσης λογικό.
Άρα (λίγο πρόχειρα): Το Brand είναι η στάμπα ενός προιόντος, που πρέπει να περικλείει και να υποδηλώνει και την αξία και την υπόσχεση που μεταφέρει σε όποιον χρησιμοποιεί, σκέφτεται, βρίσκεται σε όποια διάδραση με το προιόν.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα, έχοντας έρθει σε άμεση επαφή με 3-4 διαφορετικές γειτονιές. Αν βάλεις και φίλους, γνωστούς, σχέσεις κτλ, σε περισσότερες. Δυστυχώς δεν πρόλαβα να δω την Αθήνα όπως λένε οι παλιοί "στα καλύτερα της" κάπου στο 1970-80 υποτίθεται, τότε που η πόλη αναπτυσσόταν. Γιατί τώρα ζει την παρακμή της, μη γελιομαστε. Όμως, τόσα χρόνια στην Αθήνα, διαπίστωσα ένα πράγμα. Δεν έχω καταλάβει ακόμα ποια είναι η ταυτότητα αυτής της πόλης (και νομίζω πολλοί θα συμφωνήσουν)... Μία πόλη που τα έχει όλα, αλλά δεν τη γνωρίζουν οι περισσότεροι κάτοικοί της. Αν ρωτήσεις κάποιον αν είναι "Αθηναίος", θα πάρεις ένα 10% κατάφασης. Γεννιέται λοιπόν ένα δεύτερο ερώτημα (μεγαλύτερο):
Αφού δε ξέρουν την Αθήνα οι κάτοικοί της, τί μπορούν να ξέρουν για τους επισκέπτες της;
=Ξέρουμε ποιος είναι ο (πραγματικός, όχι ο δυνητικός) επισκέπτης της Αθήνας;
Ο Κουρεμένος είχε πει σε ένα μάθημα ότι η Αθήνα είναι ο τοπ ελληνικός χειμερινός προορισμός για ΞΕΝΟΥΣ. Δεν νομίζω ότι έχει άδικο. Το ερώτημα όμως παραμένει. Έχει γίνει έρευνα για την Αθήνα. Ξέρουμε γιατί έρχονται; Ποιοι έρχονται; Πότε έρχονται; Από που; Με τί; Πόσο και που μένουν; Τι έρχονται να δουν; Είναι ικανοποιημένοι, Έχουν χρήματα για ψώνια; Είμαστε ακριβοί ή φτηνοί; φραπέ ή ελληνικός; Αν γνωρίζουν την αχανή αυτή πόλη των 5 εκατομμυρίων ή μόνο το Acropolis, Monastiraki, Plaka? Το Greek Riots έχει υποσκελίσει στο μυαλό τους τον Περικλή και την Αγορά;
Ένας φίλος επιχειρηματίας στην Πλάκα μου λέει "θέλουμε συνέδρια. Αυτοί έρχονται να ξοδέψουν". Καθόλου κακή σκέψη. Ρωτάω λοιπόν, τρίτη και τελική ερώτηση τους Αθηναίους που πιστεύουν στο τουριστικό προιόν της Αθήνας,
Ξέρουμε ποιος (θέλουμε να) είναι ο πελάτης της Αθήνας;
Σίγουρα όχι. Και αν δε μάθουμε σύντομα, δε θα μπορεσουμε ΠΟΤΕ να πετύχουμε το στόχο. Ώ Αθηνά, μα τω Δία, μας έχεις μπερδέψει.
Σχόλια