ΗΤΤΩ ΥΠΕΡ ΔΙΚΑΙΟΥ



Βλέπω, ακούω και διαβάζω εδώ και αρκετό καιρό για τα διόδια, τις ελευθερίες, και πρόσφατα το Γκλέτσο και το άνοιγμα των παραδρόμων της εθνικής. Αρκετοί σχολιάζουν αν είναι σωστό ή λάθος, καθείς με τα δικά του επιχειρήματα, συνήθως αφορίζοντας όσους προβαίνουν σε αντίστοιχες ενέργειες "παράβασης" του "νόμου". Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να το δούμε πιο "πολιτικά" το θέμα και όχι αν πληρώνουμε ή όχι διόδια. 
Το ερώτημα λοιπόν δεν πρέπει να είναι αυτό, αλλά γιατί δεν εφαρμόζεται ο νόμος και δεν πληρώνουμε τα διόδια. 
Θα προσπαθήσω να μην κάνω χιούμορ (αν και πιέζομαι) σε ένα θέμα θεμελιώδες και σοβαρό όπως η ελευθερία του πολίτη, η δικαιοσύνη και οι νόμοι. Γιατί; Γιατί βλέπω ότι πλέον ισχύει το απλό του Πλάτωνα ι νόμοι είναι η ψυχή της πόλεως όπως το σώμα που στερείται την ψυχή πέφτει έτσι και η πόλη που δεν έχει νόμους καταλύεται


Νόμος -λοιπόν- καλείται ο γραπτός κανόνας δικαίου που τίθεται από τη Πολιτεία μέσω των διατεταγμένων προς τούτο οργάνων της (Υπηρεσιών). 
Ας αναλύσουμε λοιπόν το φαινόμενο: οι Έλληνες πλέον δεν υπακούουν στους νόμους, αλλά το κάνουν μαζικά, που σημαίνει ότι μπορεί να έχουν και κάποιο δίκιο. Σε ποιους νόμους όμως, και ας μη μείνουμε στα διόδια. Ο Νόμος για την απαγόρευση του καπνίσματος π.χ. είναι δίκαιος; Ας εξηγήσει κάποιος με επιχειρήματα δημόσια ΓΙΑΤΙ να απαγορευθεί ΠΑΝΤΟΥ το κάπνισμα και θα το κόψουμε, αλλά σιγά που θα το κάνει... Αν το κράτος θέλει να φροντίσει την υγεία των πολιτών του, ας σταματήσει την εισαγωγή του, όχι τη χρήση. Αλλά πόσα εισπράττει από τη φορολογία του καπνού.... Άρα το κράτος εδώ ΜΑΛΛΟΝ μας κοροϊδεύει ΛΙΓΟ (δεν άντεξα) και μάλιστα με νόμο (και όχι μόνο το δικό μας...)

Λίγη Πολιτική Θεωρία: Σε επίπεδο εξουσιών και διάκρισής τους, υπάρχει η νομοθετική, η δικαστική και η εκτελεστική σύμφωνα με τον Αριστοτέλη και άλλους - διαφωτιστές τους λέγανε. Η δικαιοσύνη έλεγε ο Ρουσσό, είναι το κοινωνικό συμβόλαιο μεταξύ αρχόντων και αρχομένων. Δηλαδή οι πολιτικοί μας θα κυβερνούν, εφόσον προ και δια φυλάττουν την εφαρμογή των νόμων. Σε περίπτωση που δεν τηρείται το κοινωνικό συμβόλαιο, ο λαός έχει το δικαίωμα να επαναστατήσει- να ανατρέψει δηλαδή την κυβέρνησή του. 


Στην Ελλάδα μετά από σκάνδαλα δεκαετιών (καλαμπόκι, Κοσκωτάς, Οτσαλάν, s-300, χρηματιστήριο, βατοπέδι, siemens, κοκ) φανερά δεν απονέμεται δικαιοσύνη, άρα το κοινωνικό συμβόλαιο - θα λυπήσω πολύ τους "υποστηρικτές" του- ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ πλέον, και άρα ο λαός έχει το δικαίωμα να επαναστατήσει (και πολύ καλά θα κάνει, στην τελική, ο λαός (πρέπει να) κυβερνά). Και ο Γκλέτσος εξέφρασε τους ψηφοφόρους του (αφού δικαιοσύνη δεν υπάρχει, αφού δεν έχει τιμωρηθεί ποτέ κανείς για σκάνδαλο από πολιτικούς, ενώ τους πολίτες μας κυνηγάνε, θα πάρω και εγώ το νόμο στα χέρια μου. Το είπε και πάλι ο Πλάτωνας : Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από τους καλούς Νόμους μιας Πολιτείας , καθώς τότε πλούσιοι και φτωχοί είναι ίσοι απέναντί τους . Και στην περίπτωση που ο φτωχός έχει δίκιο δεν το χάνει καθώς νικά τον πλούσιο) -  
 και τώρα η δικαιοσύνη απονέμεται πάνω του. Βέβαια, ο Γκλέτσος ενήργησε και ως εκπρόσωπος της  εκτελεστικής εξουσίας, όπου αντικείμενο της είναι η επίβλεψη της εκτέλεσης των νόμων καθώς και η διεύθυνση των κρατικών υποθέσεων. Συνεπώς έχουμε μία αντίφαση στη πράξη του. Ο Ρουσσό είπε και το εξής για την εκτελεστική εξουσία: Οι φορείς της εκτελεστικής εξουσίας δεν είναι αφέντες του λαού, μα υπάλληλοί του. Ο λαός πρέπει να μπορεί να τους διορίζει και να τους απολύει όποτε θέλει. Δεν υπάρχει θέμα να συμβληθούν με το λαό, πρέπει να τον υπακούσουν. Ο Γκλέτσος δηλαδή για την τοπική κοινωνία έκανε πολύ απλά τη δουλειά του. Αν έχει κυρώσεις αυτό, δε ξέρω, πάντως η πράξη του δικαιολογείται, ως ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ σε μία γενικευμένη και ίσως άδικη καταπίεση, αφού ο λαός δεν εκφράζεται από την κυβέρνησή του, και αναγκαστικά αντιδρά, ίσως όχι πάντα δικαιολογημένα, αλλά την αντίδραση τη βλέπουμε και αλλού, όπως στην Κερατέα και τους Atenistas. 

Επίσης, θα συμφωνήσω με τους υποστηρικτές των "νόμων" σε αυτό: Όταν ο Θεός επιθυμεί να ευνοήσει μια πόλη , βάζει σε αυτήν καλούς πολίτες όταν δε , επιθυμεί να την καταστρέψει , αφαιρεί από αυτήν τους καλούς πολίτες της (Πλάτωνας). 
Στη δημοκρατία τέλος να θυμίσω ότι έχουμε τη ψήφο. Αν και το "κράτος" μας την έχει ξεφτιλίσει και αυτή, μαζί με εμάς και την ελευθερία μας. 


ΥΓ. Δεν είμαι καπνιστής. 

Σχόλια