Για την κρουαζιέρα έχουμε ακούσει, αλλά πάλι δε ξέρουμε. Παρακολούθησα την προηγούμενη βδομάδα το Posidonia Sea Tourism Forum και να τι έμαθα- οι παρουσιάσεις εδώ:
Εισαγωγή
Υπάρχουν 3-4 μεγάλες εταιρείες που κάνουν κρουαζιέρα: η Royal Caribbean, η Carnival, η (με ελληνική σημαία) Louis, και η MSC. Η Μεσόγειος αποτελεί μία ανερχόμενη αγορά και φυσικά η Ελλάδα λόγω νησιών αποτελεί θεωρητικά ιδανικό προορισμό. H Ελλάδα δε χρειάζεται να διαφημίσει τον εαυτό της όπως είπε ο Onorato ο Πρόεδρος της Costa Crociere (ιταλική), γιατί "Greece is THE country for vacation!!!" απίστευτο, και όμως. "Γιατί έχει στρατηγική θέση, πολιτιστική κληρονομιά, και εάν έχεις πλοίο, πρέπει να περάσεις από την Ελλάδα"... μαγαζί γωνία που λέμε.
Είναι έτσι όμως;
Η κρουαζιέρα στην ελληνική αγορά
Από τον CEO της MSC ko Vago, έμαθα ότι τα στατιστικά για την κρουαζιέρα και την Ελλάδα είναι τα εξής:
Το 2010 ήρθαν στην Ελλάδα 4.5 εκατομμύρια επισκέπτες
αυτό είναι το 20% της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς
έφερε έσοδα 368 εκ. ευρώ, και 11.612 θέσεις εργασίας
Ο Πειραιάς είναι το 5ο λιμάνι στην Ευρώπη με 1,2 εκατ. επιβάτες..
και επίσης "the Eastern Mediterranean market as a whole showed an increase in passenger throughput of 63% in the last 10 years, while the Black Sea alone – where MSC Cruises, is market leader - recorded a staggering 216% increase".
Συν ότι "The industry direct expenditures in the country – including passenger and cruise purchases, value of shipbuilding employees’ remuneration and cruise line purchases - in 2010 accounted for 580 million euro".
Τάδε έφη MSC CEO... Να δούμε τι λέει η Carnival τώρα.
Ο Giora Israel μίλησε για την Carnival (φιλλέληνας, με φωτό από την πρώτη επίσκεψή του στην Ελλάδα) "9 Carnival brands will be calling on 23 Greek ports this year, (at least one call) - Carnival will have 1.98M transit passengers in Greek ports this year
Η Carnival στέλνει το 2011 στην Ελλάδα (τα 6 τοπ λιμάνια με το 87% της κίνησης)
Στον Πειραιά 413.000
Στο Kατάκωλο 344.000
Σαντορίνη 278.000 /760.000 συνολικής κίνησης το 2010
Μύκονο 243.000 /650.000 συνολικής κίνησης το 2010
Κέρκυρα 221.000 /580.000 συνολικής κίνησης το 2010
Ρόδο 191.000
Σύνολο 1.771.500
Τα Ιόνια νησιά έχουν 585.000 (30%) - χαμηλό σύμφωνα με τον ίδιο για την Αδριατική (η Αδριατική είναι άλλη αγορά από την ανατολική Μεσόγειο και έχουμε ανταγωνιστές Κροατία κτλ).
Σύμφωνα με τον Peter Wild της ομώνυμης εταιρείας έρευνας στην αγορά της κρουαζιέρας, η Mediterranean growth για το 2010-11 θα είναι +17.6%.
Επίσης η ζήτηση για Ευρώπη το 2013 θα ξεπεράσει αυτή της Αμερικής
(η πιο κραταιά αγορά- δες το διάγραμμα)
Τα ακριβή ποσά για την Ελλάδα σύμφωνα με τον ίδιο είναι τα εξής:
Φυσικά τα έσοδα από την κρουαζιέρα μπορούν να πολλαπλασιαστούν ΕΑΝ έχεις σοβαρές υπηρεσίες στα λιμάνια, με την επαναληψιμότητα του επισκέπτη, και με την άφιξη τουριστών ΓΙΑ ΝΑ επιβιβαστούν στην κρουαζιέρα. Αλλά αυτά απαιτούν... οργάνωση.
Τα βασικά προβλήματα για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Πολύ πρακτικά στην Ελλάδα δε θέλουμε την κρουαζιέρα. Γιατί;
First: THE CABOTAGE LEGISLATION
The cruise industry praises the Greek Government initiative to lift restrictions on non-EU flagged cruise ships, but we must admit that the terms of the current contract are neither financially nor administratively attractive to cruise companies. The entire approach requiring a 3-year contract between the companies and the
Greek government is not standard practice anywhere else. Απλά και ωραία
Δεύτερον: τα λιμάνια
Στα ελληνικά λιμάνια δεν υπάρχει κράτηση θέσης από κάποιο πλοίο που θέλει να έρθει... Δηλαδή first come- first served για να δέσει το πλοίο, με αποτέλεσμα οι καπετάνιοι να... τσακώνονται μεταξύ τους για το ποιος θα προλάβει να δέσει... προϊστορία μου κάνει..
Ένα βασικότερο θέμα είναι ότι στην κρουαζιέρα υπάρχουν τα Home Ports και τα Transit Ports. Δηλαδή τα πλοία που δένουν και έχουν έδρα το εκάστοτε λιμάνι και τα πλοία που περνάνε από το λιμάνι για κάποιες ώρες. Η Ελλάδα είναι μόνο transit port, δε δίνεται κανένα κίνητρο στις εταιρείες να φέρουν τα πλοία τους εδώ... και φυσικά πάνε αλλού. Operations μηδέν... Η πλάκα στο θέμα είναι ότι οι εταιρείες ΘΕΛΟΥΝ να έρθουν Ελλάδα, αλλά εμείς δε θέλουμε!!! Η μόνη ελληνική εταιρεία είναι η Louis, ενώ η ελληνική σημαία δεν είναι και ανταγωνιστική..
Τρίτον: Η ασφάλεια των πλοίων.
Αυτό που το ΠΑΜΕ ανεβαίνει και 50 άτομα σταματάνε ένα δρομολόγιο; ε αυτό. Έχουμε και άλλα, αλιευτικά να εμποδίζουν απόπλου και φυσικά στα λιμάνια δεν υπάρχει έλεγχος εισόδου επιβατών, με αποτέλεσμα η κρουαζιέρα να πρέπει να ξαναελέγχει τους επιβάτες....
Τέταρτον: Αλλαγή νοοτροπίας, με διάλογο όλων των εμπλεκομένων.
Να αναφέρω εδώ ότι ο Πρόεδρος του ΟΛΠ, κύριος Ανωμερίτης έκλεισε την ομιλία του (στα ελληνικά παρακαλώ) αναφερόμενος στην προστασία του περιβάλλοντος γιατί σύμφωνα με την Αποκάλυψη του Ιωάννη η θάλασσα θα γίνει κόκκινη από το αίμα, και οι εφοπλιστές μαζί με τους μηχανικούς, τους καπετάνιους και τους ναυτικούς θα χαθούν, δείχνοντας το πάνελ με τους εμβρόντητους ομιλητές. Να τους χαιρόμαστε.
Και ένα ανέκδοτο: (όχι το χώρα της Μεσογείου χωρίς υπουργείο Ναυτιλίας) νησί του Αιγαίου με φτηνά έπιπλα- Η Κέα
Εισαγωγή
Υπάρχουν 3-4 μεγάλες εταιρείες που κάνουν κρουαζιέρα: η Royal Caribbean, η Carnival, η (με ελληνική σημαία) Louis, και η MSC. Η Μεσόγειος αποτελεί μία ανερχόμενη αγορά και φυσικά η Ελλάδα λόγω νησιών αποτελεί θεωρητικά ιδανικό προορισμό. H Ελλάδα δε χρειάζεται να διαφημίσει τον εαυτό της όπως είπε ο Onorato ο Πρόεδρος της Costa Crociere (ιταλική), γιατί "Greece is THE country for vacation!!!" απίστευτο, και όμως. "Γιατί έχει στρατηγική θέση, πολιτιστική κληρονομιά, και εάν έχεις πλοίο, πρέπει να περάσεις από την Ελλάδα"... μαγαζί γωνία που λέμε.
Είναι έτσι όμως;
Η κρουαζιέρα στην ελληνική αγορά
Από τον CEO της MSC ko Vago, έμαθα ότι τα στατιστικά για την κρουαζιέρα και την Ελλάδα είναι τα εξής:
Το 2010 ήρθαν στην Ελλάδα 4.5 εκατομμύρια επισκέπτες
αυτό είναι το 20% της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς
έφερε έσοδα 368 εκ. ευρώ, και 11.612 θέσεις εργασίας
Ο Πειραιάς είναι το 5ο λιμάνι στην Ευρώπη με 1,2 εκατ. επιβάτες..
και επίσης "the Eastern Mediterranean market as a whole showed an increase in passenger throughput of 63% in the last 10 years, while the Black Sea alone – where MSC Cruises, is market leader - recorded a staggering 216% increase".
Συν ότι "The industry direct expenditures in the country – including passenger and cruise purchases, value of shipbuilding employees’ remuneration and cruise line purchases - in 2010 accounted for 580 million euro".
Τάδε έφη MSC CEO... Να δούμε τι λέει η Carnival τώρα.
Ο Giora Israel μίλησε για την Carnival (φιλλέληνας, με φωτό από την πρώτη επίσκεψή του στην Ελλάδα) "9 Carnival brands will be calling on 23 Greek ports this year, (at least one call) - Carnival will have 1.98M transit passengers in Greek ports this year
Η Carnival στέλνει το 2011 στην Ελλάδα (τα 6 τοπ λιμάνια με το 87% της κίνησης)
Στον Πειραιά 413.000
Στο Kατάκωλο 344.000
Σαντορίνη 278.000 /760.000 συνολικής κίνησης το 2010
Μύκονο 243.000 /650.000 συνολικής κίνησης το 2010
Κέρκυρα 221.000 /580.000 συνολικής κίνησης το 2010
Ρόδο 191.000
Σύνολο 1.771.500
Τα Ιόνια νησιά έχουν 585.000 (30%) - χαμηλό σύμφωνα με τον ίδιο για την Αδριατική (η Αδριατική είναι άλλη αγορά από την ανατολική Μεσόγειο και έχουμε ανταγωνιστές Κροατία κτλ).
Σύμφωνα με τον Peter Wild της ομώνυμης εταιρείας έρευνας στην αγορά της κρουαζιέρας, η Mediterranean growth για το 2010-11 θα είναι +17.6%.
Επίσης η ζήτηση για Ευρώπη το 2013 θα ξεπεράσει αυτή της Αμερικής
(η πιο κραταιά αγορά- δες το διάγραμμα)
Τα ακριβή ποσά για την Ελλάδα σύμφωνα με τον ίδιο είναι τα εξής:
nDirect Expenditure - €579.6m
nOf which:
–Passengers - €360.3m
–Shipbuilding (repair) - €22.7m
–Employee compensation - €0.2m
–Cruise line purchases - €196.4m
nJobs – 11,612
Φυσικά τα έσοδα από την κρουαζιέρα μπορούν να πολλαπλασιαστούν ΕΑΝ έχεις σοβαρές υπηρεσίες στα λιμάνια, με την επαναληψιμότητα του επισκέπτη, και με την άφιξη τουριστών ΓΙΑ ΝΑ επιβιβαστούν στην κρουαζιέρα. Αλλά αυτά απαιτούν... οργάνωση.
Τα βασικά προβλήματα για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Πολύ πρακτικά στην Ελλάδα δε θέλουμε την κρουαζιέρα. Γιατί;
First: THE CABOTAGE LEGISLATION
The cruise industry praises the Greek Government initiative to lift restrictions on non-EU flagged cruise ships, but we must admit that the terms of the current contract are neither financially nor administratively attractive to cruise companies. The entire approach requiring a 3-year contract between the companies and the
Greek government is not standard practice anywhere else. Απλά και ωραία
Δεύτερον: τα λιμάνια
Στα ελληνικά λιμάνια δεν υπάρχει κράτηση θέσης από κάποιο πλοίο που θέλει να έρθει... Δηλαδή first come- first served για να δέσει το πλοίο, με αποτέλεσμα οι καπετάνιοι να... τσακώνονται μεταξύ τους για το ποιος θα προλάβει να δέσει... προϊστορία μου κάνει..
Ένα βασικότερο θέμα είναι ότι στην κρουαζιέρα υπάρχουν τα Home Ports και τα Transit Ports. Δηλαδή τα πλοία που δένουν και έχουν έδρα το εκάστοτε λιμάνι και τα πλοία που περνάνε από το λιμάνι για κάποιες ώρες. Η Ελλάδα είναι μόνο transit port, δε δίνεται κανένα κίνητρο στις εταιρείες να φέρουν τα πλοία τους εδώ... και φυσικά πάνε αλλού. Operations μηδέν... Η πλάκα στο θέμα είναι ότι οι εταιρείες ΘΕΛΟΥΝ να έρθουν Ελλάδα, αλλά εμείς δε θέλουμε!!! Η μόνη ελληνική εταιρεία είναι η Louis, ενώ η ελληνική σημαία δεν είναι και ανταγωνιστική..
Τρίτον: Η ασφάλεια των πλοίων.
Αυτό που το ΠΑΜΕ ανεβαίνει και 50 άτομα σταματάνε ένα δρομολόγιο; ε αυτό. Έχουμε και άλλα, αλιευτικά να εμποδίζουν απόπλου και φυσικά στα λιμάνια δεν υπάρχει έλεγχος εισόδου επιβατών, με αποτέλεσμα η κρουαζιέρα να πρέπει να ξαναελέγχει τους επιβάτες....
Τέταρτον: Αλλαγή νοοτροπίας, με διάλογο όλων των εμπλεκομένων.
Να αναφέρω εδώ ότι ο Πρόεδρος του ΟΛΠ, κύριος Ανωμερίτης έκλεισε την ομιλία του (στα ελληνικά παρακαλώ) αναφερόμενος στην προστασία του περιβάλλοντος γιατί σύμφωνα με την Αποκάλυψη του Ιωάννη η θάλασσα θα γίνει κόκκινη από το αίμα, και οι εφοπλιστές μαζί με τους μηχανικούς, τους καπετάνιους και τους ναυτικούς θα χαθούν, δείχνοντας το πάνελ με τους εμβρόντητους ομιλητές. Να τους χαιρόμαστε.
Και ένα ανέκδοτο: (όχι το χώρα της Μεσογείου χωρίς υπουργείο Ναυτιλίας) νησί του Αιγαίου με φτηνά έπιπλα- Η Κέα
Σχόλια