Ποιός είναι ο Έλληνας, ή έστω τί είναι;


Aegean Sea
Για τους Ρώσους είναι Ορθόδοξος που μπορεί να έχει τουρκέψει και λίγο, για τους δυτικούς γενικά ο πολιτισμικός πρόγονός τους που μισούνε αλλά ταυτόχρονα ζηλεύουν αλλά και θαυμάζουν. Για τους Αμερικάνους είναι ένα μακρινό ιδεατό γνωσιακό πρότυπο, για τους Άραβες ένας λαός που έχει υποφέρει πολλά από τους δυτικούς, όπως και αυτοί. 
Για τους Ιταλούς είναι ο μακρινός τους ξάδερφος πιο κατοντυμένος ίσως, για τους Γάλλους είναι ένας εμπνευσμένος πρόγονος. Για τους Κινέζους ένας αξιοσέβαστος πολιτισμός, για τους Ινδούς κάτι παρόμοιο και για τους Τούρκους ο "κομσού", ο γείτονας, παρά το τόσο αίμα στους αιώνες γειτονιάς.  Για τους Μεσανατολίτες ίσως ο πιο τυχερός ανατολίτης που έγινε Ευρωπαίος και για τους Αργεντίνους κάποιος που τους μοιάζει, σαν τους Λιβανέζους.  Για τον Έλληνα όμως ποιος είναι ο Έλληνας (εκτός από κάποιον που όλοι θα θελαν να έχουν τα πράγματά του στο μουσείο τους);;; 


Επεξήγηση:
Το ποστ αυτό σκοπό έχει να παρουσιάσει ωραία:
α) γιατί οι Έλληνες είμαστε τόσο μεγάλα ψώνια
β) τα θετικά μας
γ) τα αρνητικά μας
δ) έναν ωραίο τρόπο να μας δούμε
[Επειδή αυτό το ποστ είναι από την τρικυμία που έχω συνήθως στο κεφάλι μου, μη με παρεξηγήσετε. Απλά κάνω μία διήγηση γνώσης από διάφορες επιστήμες και παράθεση πληροφοριών συνδέοντας πρόσωπα και πράγματα. Καλή ανάγνωση.]

1. Οι Έλληνες ως φορείς πολιτισμού και ο ελληνικός το επίκεντρο. Γιατί; 
Και ο Νίτσε και ο Φρόυντ μιλάνε για το πολύ ισχυρό πολιτισμικό υπόβαθρο των Ελλήνων. Γιατί; Γιατί έχουν την τύχη και βρίσκονται πάνω ακριβώς στο κέντρο της μετάβασης από την Ανατολή στη Δύση. Δηλαδή;

Ο ελληνικός πολιτισμός ως ΙΔΕΑ, δηλαδή το ελληνικό αλφάβητο, Όμηρος, Ηρακλής, Αχιλλέας, Οδυσσέας, Ολυμπία, Όλυμπος, Δελφοί,  
αφορά στην πραγματικότητα έναν πολιτισμό που συναντάει η αρχαιολογική επιστήμη σε Ελλάδα και σε περιοχές που σήμερα ανήκουν σε Τουρκία, Ουκρανία, Ιταλία, Γαλλία, Κύπρο, Συρία και άλλες διάφορες χώρες. Τέχνη, δηλαδή έκφραση των ελληνικών ιδεών (αρμονία, μέτρο, άνθρωπος) που προκαλούν το θαυμασμό παντού. Ωραία ως εδώ.

Το ερώτημα είναι από πού προήλθαν αυτές οι ιδέες;
Εδώ όλοι θα πουν μα από τους φιλόσοφους. Όχι. Πάμε πιο πίσω. 

Το αλφάβητο και ο ανατολίτης πρίγκηπας
Η αρχή ενός πολιτισμού λέμε ότι είναι το αλφάβητο. Η μυθολογία εκτός από την Τροία που τη βρήκε ο Σλήμαν (τυχερός και επίμονος άνθρωπος) λέει ότι το αλφάβητο το έφερε ο Κάδμος από τη Φοινίκη, σήμερα Λίβανος. Η λέξη Κάδμος ΔΕΝ είναι όνομα αλλά σημαίνει ο ανατολίτης από το σημιτικό qdm-> ΚΔΜ= Κάδμος. Ένας ανατολίτης πρίγκηπας λοιπόν που έρχεται στη Θήβα και παντρεύεται την Αρμονία (την Αρμονία δεν εξυμνεί ο Παρθενώνας;). Σύνδεση λοιπόν της ανατολή με την ελληνική αγάπη για το ωραίο στο μύθο.
Αυτό τοποθετείται ας πούμε ιστορικά ΠΡΙΝ τον Τρωικό πόλεμο (1100 πΧ), γύρω στα 2000-1600 π.Χ. Δεν μπαίνω στο θέμα Γραμμική Α- Β απλά αναφέρω ότι έχει διαβαστεί η  Γραμμική Β (θεωρείται μυκηναϊκή  πάνω σε πήλινες πινακίδες) και μας πάει στο 1450-1250 πΧ περίπου.
Η μη διαβασμένη γραμμική Α θεωρείται μινωική (που μας πάει πιο πίσω στο 1800-1450 πΧ. περίπου) και δε γνωρίζουμε τι μιλούσαν στην Κρήτη λοιπόν τότε.

Συνεπώς είναι λάθος και να λέμε "το αγγλικό αλφάβητο προήλθε από το ελληνικό" γιατί το αγγλικό, το λατινικό και τα περισσότερα ευρωπαϊκά αλφάβητα ΕΙΝΑΙ Ελληνικά (και πώς να μην είναι άλλωστε).


Κρήτη, Μίνωας και Ευρώπη
Η μετάβαση της γνώσης από την Αίγυπτο στην Ελλάδα έγινε από την Κρήτη. Να αναφέρω ότι ο Μίνωας (τίτλος σαν του Φαραώ) κάθε 9 χρόνια συνομιλούσε (όπως ο Μωυσής με το Θεό) με τον Δία στην κορυφή του Ψηλορείτη; μη ξεχνάμε ότι και ο Δίας γεννήθηκε στην Κρήτη, με τους Κου-Ρή-Τες και η Ευρώπη, αδελφή του Κάδμου απήχθη στην Κρήτη. Η σύνδεση Ελλάδας- Ανατολής μέσω Κρήτης και Αιγύπτου είναι ολοφάνερη..


Ελλάδα και Αίγυπτος
Ας υποθέσουμε ότι δε φτάνει αυτό. Πάμε πιο μετά: Ο Μέγας Αλέξανδρος πήγε στο ναό του Άμμωνα Δία, στην Όαση της Σίβα και εκεί οι ιερείς τον αναγνώρισαν ως Φαραώ και του είπαν ότι είναι Υιός του Δία. Ο Παρθενώνας στην Αθήνα είναι μία πυραμίδα με όγκο (αν προεκταθούν οι πλευρές του ίση με το μισό της πυραμίδας του Χέοπα. Η ελληνική τέχνη δηλαδή είναι συνέχεια του Αιγυπτιακού πολιτισμού, και στην πρώιμη εποχή της (γεωμετρική περίοδος) δείχνει ακόμα πιο ανατολίζουσα. Συνεπώς ο ελληνικός πολιτισμός αποτελεί απλά μία εξέλιξη των ανατολικών πολιτισμών προς τον Άνθρωπο, το Ωραίο, την Αρμονία, με τους οποίους συνδέεται ολοφάνερα.

Ινδία- Ευρώπη και Ινδοευρωπαίοι
Η θεωρία των Ινδοευρωπαίων αφορά την κοινή καταγωγή πολιτισμών από τη Θράκη ας το πούμε έως τη Βόρεια Ινδία με γλωσσικές σχέσεις κυρίως.
Πολλοί λένε ότι και ο Πυθαγόρας πήγε έως και την Ινδία και περιγράφεται και ως σαμάνος. Μη ξεχνάμε ότι όταν και ο Αλέξανδρος έφτασε στην Ινδία συνάντησε φιλοσόφους. Εξάλλου ο δυτικός μας κόσμος έχει ως κέντρο την Ελλάδα, αλλά η Ελλάδα δεν είναι στο κέντρο του κόσμου, υπήρχε και ο κινέζικος πολιτισμός και ο ινδικός.

Συνεπώς... Εμείς κάναμε μία πολύ ΩΡΑΙΑ (ωραίος = αυτός που είναι στην ώρα του) επεξεργασία και το δώσαμε παραπέρα...

2. Το ψέμα του "εμείς τα βρήκαμε πρώτοι αυτά"
Ω ναι το ξέρουμε. Το χειρότερο δεν είναι ότι τα βρήκαμε, αλλά τα επεξεργαστήκαμε και τα διαδώσαμε λόγω αποικιών, εμπορικών δραστηριοτήτων, λόγω Αθήνας και Πειραιά, λόγω Αλεξάνδρου και Αλεξάνδρειας, λόγω Ρώμης, λόγω Βυζαντίου (Κωνσταντινούπολης καλύτερα).
Όντως τα γαμήσαμε όλα. Για αυτό εκτός από σύνδεσμοι είμαστε και καλοί έμποροι και μεταφορείς μηνυμάτων  τεχνογνωσίας, επεξεργαστές πληροφοριών. Πήραμε την πληροφορία και τη γνώση από την Ανατολή, την επεξεργαστήκαμε στον ήλιο και με τη θάλασσα την πήγαμε παντού. Μαγκιά. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τα "βρήκαμε" απλά μιλήσαμε πρώτοι και κυρίως τα διαδώσαμε πρώτοι. Ερμής γαρ, αγγελιοφόρος του Δία, μεταφορέας μηνυμάτων, προστάτης εμπόρων ΚΑΙ κλεφτών.

Σημ. Ας μη ξεχνάμε ότι δε μας ένοιαζε κ ποτέ πώς μας λένε, από Αθηναίοι και Σπαρτιάτες γίναμε Ρωμιοί, και μετά Έλληνες. Έχει σημασία; Μπα. Αφήστε που μετά τον Αλέξανδρο είχε ελληνοποιηθεί όλος ο γνωστός τότε κόσμος. Εμείς δεν το ξέρουμε. 

3. Οι Έλληνες θα είναι πάντα παιδιά ή το "Έλληνες αεί παίδες εστέ" του Σόλωνα 
Αυτοί είχαν πει οι ιερείς της Αιγύπτου στο Σόλωνα, εκτός του ότι μας αρέσουν τα παιχνίδια, είμαστε λίγο ανώριμοι, επιπόλαιοι, αφελείς, αλλά δεν είμαστε κακοί ούτε μοχθηροί και ούτε γέροι φυσικά. Το γιατί σε αυτό... δύσκολο να το πει κανείς. 

Σχόλια