Η Αγορά ήταν στις αρχαίες ελληνικές πόλεις, ο τόπος όπου ήταν το οικονομικό, διοικητικό, κοινωνικό και πνευματικό κέντρο του άστεως. H αγγλική wiki οριζει την αγορά ως εξής: The Agora (Greek: Ἀγορά, Agorá) was an open "place of assembly" in ancient Greek city-states. Early in Greek history (900s–700s BC), free-born male land-owners who were citizens would gather in the Agora for military duty or to hear statements of the ruling king or council. Later, the Agora also served as a marketplace where merchants kept stalls or shops to sell their goods amid colonnades. From this twin function of the Agora as a political and commercial space came the two Greek verbs αγοράζω, agorázō, "I shop", and αγορεύω, agoreýō, "I speak in public".
Η αγορά στα λατινικά είναι forum (οι Ρωμαίοι υιοθέτησαν το concept της αγοράς), στα αγγλικά μεταφράζεται ως market . Από εκεί και το market-ing. Αγορά + γερούνδιο. Αλλά γερούνδιο δεν έχουμε στα ελληνικά. Στα λατινικά Gerundam, means "to carry out", Gerere = carry. In fact, Gerere and "carry" have the same root origin, which is helpful in remembering the definition of gerund. Gerunds "carry out" the verb action. Ιδανικά το μαρκετινγκ θα μεταφραζοταν μάλλον ως "αγοράζειν", αλλά δε μπορεί να ταυτιστεί σωστά το νόημα στη νέα ελληνική, συν οτι ακούω ήδη κατάρες αρχαιολόγων. Άρα... μάρκετινγκ.
Αντιγράφω πάλι από την Wikipedia:
Μarketing is the process by which companies create customer interest in products or services. Η διαδικασία με την οποία δηλαδή οι οργανισμοί (καλύτερο από το επιχειρήσεις) δημιουργούν (γιατί όχι προκαλούν) το ενδιαφέρον στα προιόντα και στις υπηρεσίες τους....
Ένας πιο πλήρης (και καλύτερος) ορισμός, Marketing is about identifying and meeting human and social needs, ή πιο σύντομα, the process of 'meeting needs profitability'.
Μάρκετινγκ λοιπόν, δεδομένου και του νέου ρόλου του ίντερνετ που κάνει την παγκόσμια συζήτηση εφικτή μέσω των social media, είναι η κατανόηση της ανάγκης (μέσω προφανώς της συζήτησης). Η κατανόηση της ανάγκης της αγοράς (μας), αυτού που απευθυνόμαστε. Για να το καταλάβουμε αυτό, σίγουρα θα πρέπει να κάνουμε διάλογο με τον πελάτη. Αλλιώς... πως;
Ο Gummesson (μου έλεγε τις προάλλες η Γεωργία) θέτει το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑ στο μάρκετινγκ: ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ; Ουσιαστικά, οι σημερινοί marketeers, οφείλουν να αναρωτιούνται... ποιος είναι ο πελάτης, ποιες είναι οι ανάγκες του, πως τις καλύπτουν οι αγορές, ποιος ο ρόλος των εργαλείων... Συνεπώς, πολύ απλά, πρέπει να ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΝ και γνώθι σεαυτόν (τον πελάτη). Οι άνθρωποι που τους αποκαλείς marketeers, πρέπει πρώτα να είναι φιλόσοφοι. Φιλόσοφοι της αγοράς (και όχι της πιάτσας).
Μερικά διδάγματά κάποιων θρύλων:
Τι διαφορετικό κάνει το σύγχρονο μάρκετινγκ από ότι κάναν στην αρχαία τους αγορά οι φιλόσοφοι Αθηναίοι; Όλοι αυτό δε ψάχνουν να ικανοποιήσουν; Ο Σωκράτης λέει πάντως ότι δε ξέρει τίποτα.
Η αγορά στα λατινικά είναι forum (οι Ρωμαίοι υιοθέτησαν το concept της αγοράς), στα αγγλικά μεταφράζεται ως market . Από εκεί και το market-ing. Αγορά + γερούνδιο. Αλλά γερούνδιο δεν έχουμε στα ελληνικά. Στα λατινικά Gerundam, means "to carry out", Gerere = carry. In fact, Gerere and "carry" have the same root origin, which is helpful in remembering the definition of gerund. Gerunds "carry out" the verb action. Ιδανικά το μαρκετινγκ θα μεταφραζοταν μάλλον ως "αγοράζειν", αλλά δε μπορεί να ταυτιστεί σωστά το νόημα στη νέα ελληνική, συν οτι ακούω ήδη κατάρες αρχαιολόγων. Άρα... μάρκετινγκ.
Αντιγράφω πάλι από την Wikipedia:
Μarketing is the process by which companies create customer interest in products or services. Η διαδικασία με την οποία δηλαδή οι οργανισμοί (καλύτερο από το επιχειρήσεις) δημιουργούν (γιατί όχι προκαλούν) το ενδιαφέρον στα προιόντα και στις υπηρεσίες τους....
Ένας πιο πλήρης (και καλύτερος) ορισμός, Marketing is about identifying and meeting human and social needs, ή πιο σύντομα, the process of 'meeting needs profitability'.
Μάρκετινγκ λοιπόν, δεδομένου και του νέου ρόλου του ίντερνετ που κάνει την παγκόσμια συζήτηση εφικτή μέσω των social media, είναι η κατανόηση της ανάγκης (μέσω προφανώς της συζήτησης). Η κατανόηση της ανάγκης της αγοράς (μας), αυτού που απευθυνόμαστε. Για να το καταλάβουμε αυτό, σίγουρα θα πρέπει να κάνουμε διάλογο με τον πελάτη. Αλλιώς... πως;
Ο Gummesson (μου έλεγε τις προάλλες η Γεωργία) θέτει το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑ στο μάρκετινγκ: ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ; Ουσιαστικά, οι σημερινοί marketeers, οφείλουν να αναρωτιούνται... ποιος είναι ο πελάτης, ποιες είναι οι ανάγκες του, πως τις καλύπτουν οι αγορές, ποιος ο ρόλος των εργαλείων... Συνεπώς, πολύ απλά, πρέπει να ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΝ και γνώθι σεαυτόν (τον πελάτη). Οι άνθρωποι που τους αποκαλείς marketeers, πρέπει πρώτα να είναι φιλόσοφοι. Φιλόσοφοι της αγοράς (και όχι της πιάτσας).
Μερικά διδάγματά κάποιων θρύλων:
Marketing is the whole business, taken from the customer’s point of view. - Peter Drucker
Marketing takes day to learn. Unfortunately it takes a lifetime to master- Philip Kotler
There is no such thing as services marketing- Evert Gummesson
Μία γνώση, μία αλήθεια και μία αμφισβήτηση... Σας θυμίζει κάποιον;
Στην αρχαία αγορά της Αθήνας, αυτος που φιλοσοφούσε συνεχώς και αμφισβητούσε τα πάντα, ήταν ο γνωστός Σωκράτης. Δε ξέρω αν θα μπορούσα να αναρωτηθώ αν ήταν και ο πρώτος marketeer, χωρίς να φάω ντομάτες. Αλλά σίγουρα η μέθοδος της μαιευτικής (όπου ο Σωκράτης στον διάλογό του με άλλο άτομο, ξεχνούσε και απαρνιόταν κάθε προκατάληψη και στερεότυπο που είχε για το συγκεκριμένο θέμα) θα μπορούσε να βοηθήσει και τους σημερινούς επίδοξους marketeer.
Σχόλια
My only remark is about the definition of Marketing.
American Marketing Association (AMA) is the most known and academically accepted institution responsible for issueing the definition of marketing
So the New Definition of Marketing (est. in 2007) by AMA:
Marketing is the activity, set of institutions, and processes for creating, communicating, delivering, and exchanging offerings that have value for customers, clients, partners, and society at large.
Previous Definition (est. in 2004) by AMA was:
Marketing is an organizational function and a set of processes for creating, communicating, and delivering value to customers and for managing customer relationships in ways that benefit the organization and its stakeholders.
The new definition takes into account input from a broad cross-section of the Association membership. Marketing is regarded as an 'activity' instead of a 'function' and positions marketing as a broader activity in a company/organization, and not just a department. The new definition also positions marketing as providing long term value rather than narrowly as an exchange of money (short-term) for the benefit of the shareholder/organization.
SO VALUE IS THE (NEW) KING!
PS. @kkoolook ... call us for a coffee when in town.