Τον τελευταίο καιρό σε συζητήσεις και πηγαδάκια ονλαιν και οφλαιν, φίλοι και γνωστοί αναλώνονται σε θεμελιώδεις αναζητήσεις για το μάρκετινγκ, τα social media, τους Social media experts, το SEO, τα τουλς, τα αναλύτικς, στρατηγικές, strategists, marketeers, επικοινωνία, pr, στρατηγική μάρκετινγκ, ολοκληρωμένη πρόταση... ένας χαμός. Αλλά νόημα, κανένα.
Χωρίς να θέλω να παρεξηγήσω (-θώ με) κανέναν, έτσι βλέπω τα πράγματα πλέον. Εχοντας αναφερθεί στο τι ειναι (τουριστικό) μάρκετινγκ με απλά λόγια σε άλλο ποστ (χωρίς προς Θεού, να λέω ότι είμαι ειδικός ή μαρκετίαρ ή ότι άλλο μου κατέβει ότι είμαι- ο αυτοπροσδιορισμός είναι εξάλλου θεμελιώδες δικαίωμα), θα προσπαθήσω να κάνω ιν πλέιν γκρικ ποια η διαφορά των εργαλείων με το μάρκετινγκ, για να ξέρουμε τι λέμε.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι αντί για την ανάγκη για επιχειρηματικό αποτέλεσμα, ειναι καλοκαιράκι και πεινάμε και θέλουμε να φάμε κάτι δροσερό και ελαφρύ. Μια καλή ιδέα είναι να φάμε ντομάτα που έχουμε, νόστιμη και δροσερή. Ο γεωπόνος λέει είναι εκπληκτική και βιολογική, εξαιρετικής παραγωγής. Ο παραγωγός πάλι είναι από την Ιεράπετρα, παράδοση στη ντομάτα. Έχουμε και τις επιλογές μας, να τη φάμε σκέτη με φέτα ή να φτιάξουμε μια χωριάτικη με αγγουράκι, λάδι και φέτα ή πάλι γεμιστά, για ποικιλία. Συνεπώς συνειδητοποιούμε ότι απαιτείται κάποια συνταγή και γνώσεις μαγειρικής (για να δούμε και τι θέλουμε να επιλέξουμε αλλά και πως θα το φτιάξουμε). Δυστυχώς ούτε ο παραγωγός, ούτε ο γεωπόνος μπορούν αποδεδειγμένα να μαγειρέψουν μια καλή χωριάτικη, αλλά ούτε και γεμιστά (ακόμα χειρότερα).
Τα social media, τα applications, οι διαφημίσεις, τα sites, η προσωπική πώληση κτλ, είναι οι ντομάτες, το ρύζι, τα αγγουράκια, το λάδι. Όλα χρήσιμα, αλλά από μόνα τους δεν κάνουν ένα μοναδικό πιάτο που θα σου μείνει και ούτε θα θες να ξαναφάς (επαναλαμβανόμενος πελάτης). Αν δε ξέρεις τι θέλεις να φτιάξεις (στόχος), δεν έχεις τη σωστή συνταγή (στρατηγική-ΜΚΤ Plan) και φαντασία (ικανότητες στην έρευνα και στην υλοποίηση) και δε ξέρεις κυρίως ποιους θέλεις να ικανοποιήσεις (αγορά στόχος), απλά δε θα σου πετύχει η συνταγή και πάει στράφι η όποια διάθεση σου να μαγειρέψεις (ικανοποίηση πελάτη) και τα όποια έξοδα σου για έξτρα υλικά (κόστος, χρόνος, πόροι και ενέργεια).
Χωρίς να θέλω να παρεξηγήσω (-θώ με) κανέναν, έτσι βλέπω τα πράγματα πλέον. Εχοντας αναφερθεί στο τι ειναι (τουριστικό) μάρκετινγκ με απλά λόγια σε άλλο ποστ (χωρίς προς Θεού, να λέω ότι είμαι ειδικός ή μαρκετίαρ ή ότι άλλο μου κατέβει ότι είμαι- ο αυτοπροσδιορισμός είναι εξάλλου θεμελιώδες δικαίωμα), θα προσπαθήσω να κάνω ιν πλέιν γκρικ ποια η διαφορά των εργαλείων με το μάρκετινγκ, για να ξέρουμε τι λέμε.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι αντί για την ανάγκη για επιχειρηματικό αποτέλεσμα, ειναι καλοκαιράκι και πεινάμε και θέλουμε να φάμε κάτι δροσερό και ελαφρύ. Μια καλή ιδέα είναι να φάμε ντομάτα που έχουμε, νόστιμη και δροσερή. Ο γεωπόνος λέει είναι εκπληκτική και βιολογική, εξαιρετικής παραγωγής. Ο παραγωγός πάλι είναι από την Ιεράπετρα, παράδοση στη ντομάτα. Έχουμε και τις επιλογές μας, να τη φάμε σκέτη με φέτα ή να φτιάξουμε μια χωριάτικη με αγγουράκι, λάδι και φέτα ή πάλι γεμιστά, για ποικιλία. Συνεπώς συνειδητοποιούμε ότι απαιτείται κάποια συνταγή και γνώσεις μαγειρικής (για να δούμε και τι θέλουμε να επιλέξουμε αλλά και πως θα το φτιάξουμε). Δυστυχώς ούτε ο παραγωγός, ούτε ο γεωπόνος μπορούν αποδεδειγμένα να μαγειρέψουν μια καλή χωριάτικη, αλλά ούτε και γεμιστά (ακόμα χειρότερα).
Τα social media, τα applications, οι διαφημίσεις, τα sites, η προσωπική πώληση κτλ, είναι οι ντομάτες, το ρύζι, τα αγγουράκια, το λάδι. Όλα χρήσιμα, αλλά από μόνα τους δεν κάνουν ένα μοναδικό πιάτο που θα σου μείνει και ούτε θα θες να ξαναφάς (επαναλαμβανόμενος πελάτης). Αν δε ξέρεις τι θέλεις να φτιάξεις (στόχος), δεν έχεις τη σωστή συνταγή (στρατηγική-ΜΚΤ Plan) και φαντασία (ικανότητες στην έρευνα και στην υλοποίηση) και δε ξέρεις κυρίως ποιους θέλεις να ικανοποιήσεις (αγορά στόχος), απλά δε θα σου πετύχει η συνταγή και πάει στράφι η όποια διάθεση σου να μαγειρέψεις (ικανοποίηση πελάτη) και τα όποια έξοδα σου για έξτρα υλικά (κόστος, χρόνος, πόροι και ενέργεια).
Σχόλια
Αυτός που ξέρει να χρησιμοποιεί τα εργαλεία του μάρκετινγκ, λέγεται ΤΕΧΝΙΤΗΣ
ενώ
Αυτός που βάζει στρατηγική και φανταστία κατά τη χρήση των εργαλείων, λέγεται ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ
και όπως λέει ο λαϊκός σύγχρονος ποιητής της γενιάς των 700,
(Νότης Σφακιανάκης, http://www.youtube.com/watch?v=B2DM9dawGO8&feature=related)
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΘΑ ΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΜΕ ΣΙΩΠΗ και να ακούνε οι άλλοι
Καλλιτέχνης θα πει
όλα όσα δεν είσαι
κι όλα όσα μιμείσαι
Άντε στην υγειά μας και καλοφάγωτη η σαλατούλα (τέλεια παρομοίωση)!