24.11.11

Market Instinct

Μιλώντας πριν λίγες ώρες με το Σταύρο Μεσσίνη στο colab, μου ήρθε η φράση "market instinct" για να προσδιορίσω τι έχουμε χάσει οι Έλληνες. Αυτό είναι blogpost σκέφτηκα. Γιατί:

Στη γειτονική Τουρκία, με αιχμή την Πόλη λέμε όλοι ότι υπάρχει ανάπτυξη. Υπάρχει ανάπτυξη σημαίνει ότι υπάρχει αγορά, παζάρι, αλισβερίσι, πάρεδώσε. Στην Ελλάδα πάλι "όποιος έρθει και το πάρει birpara" άκουσα δύο φορές την τελευταία εβδομάδα. Bir para (τουρκ.) = έναν παρά= τσάμπα.

Καταστρέψαμε την αγορά μας. Όλοι θυμόμαστε πόσες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και βιομηχανίες είχε η Ελλάδα πριν μερικά χρόνια καθώς και πόσα παρήγαγε. Και τις διώξαμε.

 Έχω ξαναγράψει και επαναλαμβάνομαι ότι η κρίση είναι στην αγορά μας, όχι αλλού. Ακόμα και η επιχειρηματικότητα που όλοι μας λέμε και διατυμπανίζουμε παραμένει έως σήμερα στο μυαλό των περισσοτέρων μία έννοια με στρεβλό νόημα, μία ιδέα, χωρίς πραγματικούς επιχειρηματίες και κυρίως, χωρίς να έχουμε μάθει να πουλάμε. Συγνώμη επειδή έχουμε ξεχάσει να πουλάμε, γιατί οι Έλληνες, όπως και οι Αρμένιοι και οι Εβραίοι είχαμε τη φήμη του καλού έμπορου.
Μάλιστα κύριοι, ξεχάσαμε πως να ΠΟΥΛΑΜΕ. Προσωπικά, το καλύτερο παράδειγμα ξεκάθαρου παζαριού της γενιάς μας είναι το Openfund. Δείτε και το παρακάτω βίντεο, θυμάμαι που το είχε μοιραστεί ο Τζιραλής, και μου το θύμισε χθες ο Σταύρος.

Η πώληση είναι κάτι που στην Ελλάδα ισοπεδώθηκε μαζί με την παραγωγή. Κανείς δε θέλει να δουλέψει ως πωλητής πια. Γιατί μας έπεισαν οι τράπεζες ότι με την κατανάλωση κάτι κάναμε. Ολέθριο σφάλμα. Για τις τράπεζες βέβαια άμεσο κέρδος.
Αν δεν υπάρχουν πωλήσεις, δεν υπάρχουν έσοδα. Σίγουρα η δημιουργία, η πρωτοβουλία και η παραγωγή ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ φέρνει την ανάπτυξη, μαζί με την πώληση. Για κάποιο ανεξήγητο πραγματικά λόγο, στην Ελλάδα ντρεπόμαστε να δηλώσουμε ΠΩΛΗΤΕΣ, ξέρω μόνο τον κύριο Βαρέλογλου που δηλώνει δημόσια την ιδιότητα του πωλητή (salesman για την ακρίβεια).

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Η αγορά μας έχει καταστραφεί και πρέπει να στήσουμε σωστά προϊόντα, σε σωστές τιμές, ΡΑΦΙ και φυσικά στοχευμένη προώθηση. Απαιτείται ενεργοποίηση του ενστίκτου επιβίωσης, απέναντι στον οικονομικό πόλεμο που δεχόμαστε. Και φυσικά συνεργασία.

Για αρχή είπαμε με το Σταύρο να συγκεντρώσουμε σε ένα έγγραφο τα πραγματικά προϊόντα για ξένους που γνωρίζουμε. Το αρχείο είναι εδώ editable από όλους. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: